Saturday, March 3, 2012

Berharap Kembali Lagi...



Ya Allah, rumah ini adalah rumahMU, kami ini hambaMU anak hambaMU yang lelaki dan anak hambaMU yang perempuan. Engkau telah membawa kami di dalam hal yang Engkau sendiri memudahkan untuk kami sehingga Engkau jalankan kami ke negeriMU ini dan Engkau telah menyampaikan kami dengan nikmatMU juga, sehingga Engkau menolong kami untuk menunaikan ibadah.








Kalau Engkau rela kepada kami, maka tambahkanlah keridhaan itu kepada kami, maka tambahkanlah keridhaan itu pada kami. Jika tidak maka tuntaskan sekarang sebelum kami jauh dari rumahMU ini.

Sekarang sudah waktunya kami pulang, jika Engkau izinkan kami dengan tidak menukar sesuatu dengan Engkau (DzatMU) ataupun rumahMU tidak benci padaMU dan tidak juga benci pada rumahMU.

Ya Allah, bekalilah kami ini dengan afiat pada tubuh kami, tetap menjaga agama kami, baik kepulangan kami, dan berilah kami taat setia padaMU selama-lamanya selama Engkau membiarkan kami hidup dan kumpulkanlah bagi kami kebajikan dunia dan akhirat. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas segala sesuatu.



Ya Allah, janganlah Engkau jadikan waktu ini masa terakhir bagi kami dengan rumahMU. Sekiranya Engkau jadikan bagi kami masa terakhir, maka gantilah surga untuk kami, dengan rahmatMU, wahai Tuhan yang Maha Pengasih dari segala yang pengasih.
Aamiin, wahai Tuhan Pemelihara seru sekalian alam.
آمــــــــــــــــــين آمــــــــــــــــــين آمــــــــــــــــــين يا رب العالمين

-Doa sesudah tawaf wada-

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home