Saturday, March 3, 2012

Berharap Kembali...


Dengan nama Allah, Allah Maha Besar, Maha Suci Allah dan segala puji hanya kepada Allah tidak ada Tuhan selain AllahYang Maha Besar, tiada daya (untuk memperoleh manfaat) dan tiada kekuatan (utk menolak kesulitan) kecuali dengan pertolongan dari Allah Yang Maha Tinggi lagi Maha Besar. Salawat dan salam bagi junjungan Rasulullah SAW.

Ya Allah, kami datang kemari karena iman kepada-MU, membenarkan kitabMU, memenuhi janjiMU dan karena menuruti sunnah NabiMU Muhammad SAW. Sesungguhnya Tuhan yang menurunkan al-Qur'an kepadamu niscaya memulangkanmu ke tempat kembali, wahai Tuhan yang Kuasa mengembalikan, kembalikan kami ke tempat kami, wahai Tuhan yang Maha Mendengar, dengarlah (kabulkanlah) permohonan kami wahai Tuhan Yang Maha Memperbaiki, perbaikilah kami. Wahai Tuhan Yang Maha Pelindung, tutupilah aib kami, wahai Tuhan yang Maha Kasih Sayang, sayangilah kami, wahai Tuhan Yang Maha Kuasa Mengembalikan, kembalikan kami ke ka'bah ini dan berilah kami rizqi untuk mengulanginya berkali-kali, dalam keadaan bertaubat dan beribadat, berlayar menuju Tuhan kami sambil memuji, Allah menepati janjiNYA membantu hamba-hambaNYA, yang menghancurkan sendiri musuh-musuhNYA.

Ya Allah, peliharalah kami dari kanan, kiri, depan dan belakang, dari sebelah atas dan bawah sampai Engkau mengembalikan kami kepada keluarga dan tanah air kami. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan kami, lipatkan bumi utk kami. Ya Allah sertailah kami dalam perjalanan, dan gantilah kedudukan kami dalam keluarga yang ditinggal, wahai Tuhan Yang Maha Pengasih melebihi segala Pengasih, Wahai Tuhan Yang Memelihara seluruh alam.

Aamiin

-Doa tawaf wada-

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home